Mitt hjärta är sjuk! :(

Nu var det Doffes tur att bli sjuk. Både jag och Moa har ju varit det.

Fy vad det var jobbigt när hon var så dålig. Var inne på akuten med henne en halv natt. Hon fick inte behålla någon mat på en hel dag. Bara kräktes och hostade och höll på. Doffe var inte hemma heller. Men sån tur var så var jag ute hos mamma och Bertil. Jag bröt ihop fullständigt. Visste inte vad jag skulle göra. På 1timme kräktes hon 10-12 gånger. Min lilla flicka var helt förstörd. (hennes mamma oxå) Men väl inne på akuten fick hon för sin hosta och näsa. Det visade sig även att hon hade öroninflamation. Doktorn frågade om jag och Doffe var öronbarn när vi var små. Det är både han och jag. Hon sa att om man får öroninflamation innan man är 1år så brukar man alltid bli ett öronbarn. Så vi vet ju vad vi har att vänta. Men man kan ju alltid hålla tummarna för att hon inte blir det.! ! !

Tog tester för svininfluensan oxå, men det hade hon inte iaf! SKÖNT!

Nu är Moa ganska så bra, lite "rosslig" i rören ännu men absolut inte som det har varit.

Ibland önskar jag att Doffe hade ett annat jobb. Eller inte jobb men att han var hemma om kvällarna.
Visst det går jätte bra med Moa men jag kan liksom inte ha någon fritid. Kan tex inte ha en dag i veckan där man gör något annat. Jag har varannan lördag då jag åker iväg och tittar på Sabina när hon tävlar! Det älskar jag! =)

Misstolka mig inte nu! !  Jag älskar att va med min älskade dotter, det är inte det. Men som alla andra som har barn som jag känner har ändå sina sambosar hemma om kvällarna.
Känns tungt ibland. Men men !


Gud vad mycket jag har skrivit. märks det var längesen. Men sist jag försökte skriva så försvann allt och jag blev totalt vansinni hihi.

I lördags så var vi på Yllan och såg Bra vibrationer! ! ! SÅÅÅÅÅ jävla bra va det! Sjunger så himla bra! 
Tack sydställningar för det! =)

Nej nu ska jag titta på Våra bästa år och sen tänkte jag bege mig till affären.

Kommentarer
Postat av: Julia

Det är väl helt förståeligt att man som mamma vill ha lite ledig tid mitt i veckan. Bara att få gå och duscha ifred och kunna koppla av istället för att slänga sig in i duschen och behöva lyssna om lillan är besvärad eller ej. Jag kan bara tänka mig hur det måste vara för dig ibland! Men du gör det så bra min vän <3 :-) du vet att jag ställer upp om det är någonting.



Angående öronbarn, usch! Jag håller tummarna för att hon slipper det och med rör och allt.



Hörs sen vännen! <3

2009-12-02 @ 05:51:05
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Säger som Julia, jag har bara varit själv knappt en dag och känner att det ska bli skönt när Jokke slutar jobba så jag kan städa/diska och duscha. Nu är jag kanske lite mesig med som inte vill lämna Neo alls, utan är i samma rum som honom hela tiden. Förstår med att det känns tomt på kvällarna, man behöver en vuxen att prata med. Du är duktig som fixar det för de hade nog aldrig jag gjort : ) Hoppas Moa slipper mer öronproblem ! Kram

2009-12-02 @ 15:28:23
URL: http://baradu.webblogg.se/
Postat av: Ellie

Ja, det e inte roligt att ha en bortasambo. Ännu mindre roligt när man jobbar på obekväma tider. Har verkligen ångest inför det kommande livet efter mammaledigheten. :-( Man blir ju ganska så ensam när man ska ta tag i allt i veckorna och sedan går helgen så fort.



Skönt att Moa är på bättringsvägarna, får hålla tummarna att hon inte blir ett öronbarn.



Jag håller med dig att föreställningen var super i lördags. De var jätteduktiga. Synd bara man skulle vara så trött



kramar

2009-12-02 @ 21:21:39
Postat av: felicia nilsson

jag vet inte ifall du fick kommentaren jag skickade om att hjälpa dig? Du kan ju skriva ifall du fick det?

2009-12-08 @ 00:11:55
URL: http://fjellepjelle.blogg.se/
Postat av: Felicia

jag skrev de att ifall du vill ha någon barnpassning ibland så hjälper jag gärna till, det behövs ju också för min utbildning:) du får gärna höra av dig:)<3

2009-12-09 @ 19:15:56
URL: http://fjellepjelle.blogg.se/
Postat av: Jessica Thore

Du ska veta en sak sara...Man e inte en sämre mamma för att man vill ha egen tid då o då...det gör en bara mänsklig=) du e säkert jätte bra som mamma, så få inte dåligt samvete, för man älskar inte sina barn mindre för det...



PUSS O KRAM löv u



o en sak till go har du alltid vatt, kan inte tänka mej annat än att du gör ett bravur jobb med MOA=) hälsa familjen

2009-12-10 @ 13:41:03
Postat av: Johanna

Nej det har vi inte, då hade jag skrivit massor om det : ) Jag har alltid ring där, men tack ändå : ) Ja vi får hålla tummarna för det : ) vi har ju fått det finaste man kan önska sig och det är ju mer värt än våra kroppar !! Kramar

2009-12-16 @ 15:25:51
URL: http://baradu.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Oohh gud man är ju knappt nervös nu inför dopet haha. Vill inte läsa den dikten men får så snällt göra de :) Ville först ge den till Thomas men han hade sagt redan innan att han vägrar läsa något för de klarar han inte sa han :) Men nästa barn, då jädrar ska han få sjunga bara för att jag tar det denna gången haha ;) Och jag som tror SÅ mycket på gud och jesus och allt de där haha :P Jaja, bara på med ett leende och försöka läsa utan att skratta och tappa bort mig :)

2009-12-16 @ 22:48:52
URL: http://whybenormal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0